המדריך לאסטטיקה ויופי

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמתן שירות רפואי כלשהו החורג ברמת הזהירות שלו מנורמה קיימת, וכפעולה שגורם רפואי סביר אחר לא היה מבצע. לא כל סיטואציה שבה נגרם נזק למטופל היא רשלנות רפואית ויש מקרים רבים, בהם נגרם נזק אבל כזה שהייתה  סבירות גבוה להיווצרותו מלכתחילה, כמו במקרים של חולים סופניים, או בהם היו החולים מודעים לסיכון ועוד. רשלנות רפואית פאר אקסלנס היא : מתן תרופות שגויות, בעת ייעוץ שגוי בתקופת היריון, כאשר במהלך ניתוח נשכח אביזר רפואי בגוף, קיבוע שבר לא נכון ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית הוא האדם אשר צריך לפנות אליו כאשר יש חשד למצבים כאלו, ומומלץ לשכור שירותיו כבר כאשר הם מתגלים. הוכחת רשלנות איננה פשוטה ויש צורך לשמור מסמכים רפואיים, לתעד פעילות שנעשתה ולדעת להתנהל מול המוסד הרפואי, הרופאים והמטפלים האחרים, וכמובן, מול חברת הביטוח המבטחת אותם. ניתן לתבוע ולקבל פיצוי כספי גם כאשר לא מצליחים להוכיח כי הנזק נגרם מתוך כוונה תחילה, ודי להוכיח כי אכן הייתה רשלנות לאורך התהליך הרפואי או בנקודת זמן שלו.

עורך דין רשלנות רפואית הינו בעל ניסיון רב ויודע להעריך סיכוי של כל  מקרה כזה. יש קושי להוכיח רשלנות רפואית מסיבות רבות. לעיתים, יהיה  קשה להביא חוות דעת מרופאים אחרים על טעויות של עמיתים למקצוע, לעיתים, הרקע הקודם של המטופל היה בעייתי ועוד. במקרים בהם יש סיכוי ממשי לקבלת פיצוי מבית המשפט ימליץ עורך דין רשלנות רפואית להגיש תביעה. במקרה כזה הוא ינסה לקבל פיצוי לפני הגשת תביעה ומחוץ לכותלי בית המשפט.

מוצא אחרון לקבלת פיצוי היא בעת הגשת תביעה בבית משפט. כאן יצטרך עורך הדין להשתמש בכל הידע והניסיון המצטברים שלו כדי להוכיח שאכן נגרם נזק בגין רשלנות. הוא יביא מסמכים רפואיים, פיננסיים ואחרים המוכיחים נזקים מחד, והוצאות בגינם מאידך. הוא יחפש וימצא תקדימים משפטים דומים לתביעה ופסיקות לגביהם, הוא מכיר התנהלות בתי  הדין ויודע לנצלה בעת הגשת השגות, ערעורים וכדומה. הצלחתו תגרום ללקוח לקבל כספים שישמשו אותו לאיכות חיים עתידית טובה יותר.