ניתוח פנים
ניתוחים וטיפולים לפנים

בקצרה על ניתוח מתיחת פנים

בין הניתוחים הפופולריים ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, ובעיקר בקרב הנשים, ניתן למנות את הניתוח למתיחת פנים, שמאפשר לנשים מבוגרות עם קמטים בפנים, למתוח ולהרים את הרקמות ולהעלים את הקמטים ולהחזיר את המראה הצעיר לפניהם.

ניתוח מתיחת פנים מתאים למטופלים אשר "סובלים" מריבוי קמטים בלחיים ובצוואר ולאנשים בעלי צניחה של העור והרקמות הרכות. באמצעות ניתוח המבוסס על הרמה ומתיחה של עור הלחיים והצוואר, ניתן להעלים את הקמטים ולהחזיר את המראה הצעיר לעור הפנים. כיום, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ודרכי הטיפולים המקצועיים שהתפתחו בשנים האחרונות, התוצאות נראות טבעיות יותר מאשר בעבר.

  • למי מומלץ הניתוח ולמי הניתוח אינו מתאים?
  • תהליך הניתוח ומשך ההחלמה.
  • תופעות הלוואי האפשריות.

למי מומלץ הניתוח ולמי הניתוח אינו מתאים?

ניתוח מתיחת פנים מתאים לנשים ולגברים אשר מעוניינים להחזיר את המראה הצעיר והעור החלק לפנים. אנשים אשר פניהם מרובות בקמטים בחיים ובצוואר ואנשים אשר מעוניינים להרים את העור ולהוסיף נפח בפנים ובלחיים העליונות על מנת להעניק מראה צעיר ולטשטש את הקמטים בפנים.

מנתחים פלסטיים ממליצים למעשנים פעילים ולאנשים הסובלים מיתר לחץ דם או אי איזון בלחץ הדם לא לעבור את הניתוח. על מנת להיות בטוחים, מומלץ לגשת לפגישת ייעוץ עם רופא מנתח מקצועי. ייתכן ואנשים מבוגרים יישלחו לבדיקות שונות לקראת הניתוח על מנת למזער את הסיכונים הרפואיים.

במידה והנכם מעוניינים לערוך ניתוח, יש להפסיק לעשן לגמרי כ-8 שבועות לפני הניתוח ולא ליטול תרופות נוגדות קרישה או תוספי מזון טבעיים.

תהליך ניתוח מתיחת פנים:

מטרת ניתוח מתיחת פנים הוא לתת מענה לאנשים בעלי צניחה ורפיון של העור והרקמות בפנים ולהוסיף להם נפח, שיקנה להם מראה צעיר. במהלך הניתוח, הטיפול באזורים ה"בעייתיים" מתבצע באמצעות חתך קטן שלרוב מבצעים בקו האוזן הקדמי ובמקרים מסוימים חתך נוסף מתחת לסנטר בכדי להדק את השרירים בקדמת הצוואר.

במהלך הניתוח מפרידים את העור מהשומן והשרירים ובאמצעות החדרת שני צינורות מתחת לעור מנקזים את הנוזלים. בתום הניתוח חובשים את האזור למשך 24 שעות.

ניתוח מתיחת פנים מבצע תחת הרדמה מלאה במרבית המקרים (בחלק מהמקרים ניתן לבצע הרדמה מקומית עם טשטוש קל של המטפלים). הניתוח עורך לרוב בין 3 ל-5 שעות וצריך להתבצע לאחר תכנון מקצועי ובחירת הטכניקה המתאימה לטיפול בהתאם לדרישות המטופלים ומצב עור הפנים של המטופל.

בתום הניתוח, ממליצים הרופאים להישאר בחדר התאוששות למשך שעתיים ולהיות בהשגחה במחלקות אשפוז. כמו כן, ייתכן והמטופלים יחושו בכאבים בשעות הראשונות לאחר הניתוח ולכן, מציידים הרופאים המנתחים את המטופלים במרשמים למשככי כאבים. מרבית המטופלים משתחררים מבית החולים ביום למחרת הניתוח.

לאחר כשבוע ימים על המטופלים לגשת למרפאה לביקורת והורדת התפרים. ייתכן והרופא יחליט שלא להוריד את התפרים ולחכות שימסו בעור הפנים בכדי שלא ישאירו צלקות. זמן ההתאוששות המומלץ לאחר הניתוח הוא כ-14 ימים שלאחריהם יכולים המטופלים לחזור לפעילות מלאה. במהלך השבועיים לאחר הניתוח יש להימנע מפעילות גופנית ולהקפיד לרחוף ולטפל בפצעים שנבעו מהניתוח. כמו כן, מומלץ להימנע מפני קרינת השמש ולהצטייד בקרם הגנה על מנת לשמור על הפנים מפני השמש.

תופעות הלוואי האפשריות:

  • כאבים: בתום הניתוח ייתכן והמטופלים יחושו בכאבים באזור הפנים. מטופלים רבים מדווחים על תחושה סובייקטיבית באזור הפנים ורבים ציינו שאינם חשו בכאב כלל לאחר הניתוח. במקרים שמטופל סובל מכאבים עזים, יש להצטייד במשככי כאבים כמספר ימים לאחר הניתוח. לאחר הוצאת החבישה והטמפונים מהאזורים השונים של הפנים ייתכן והמטופלים יחושו "תחושה לא נוחה" למשך מספר ימים באזור הפנים.
  • צלקות: לאחר הניתוח ייתכן ויהיו צלקות, אך הן אמורות להיעלם תוך תקופה של חצי שנה- שנה. הופעת הצלקות קשורה בעיקר בתכונות הגנטיות של עור המנותח ועל המטופלים להתאזר בסבלנות עד לרגע בו ייעלמו הצלקות לגמרי. במקרים של הצטלקות מוגזמת יש להתייעץ עם הרופא שביצע את הניתוח ולשקול לטפל באמצעות טכניקות שונות לתיקון הצלקות.
  • זיהום: תופעה נדירה במיוחד לאחר הניתוח. במקרים של זיהום בפנים יש לנטול אנטיביוטיקה לשיפור המצב וטיפול בבעיה.
  • נמק עורי: במקרים נדירים קיימת בעיה באספקת הדם לאזור הלחיים וכתוצאה מכך נוצר נמק עורי. במקרים אלו יש לפנות לרופא המנתח.
  • פגיעה בעצבי הפנים: תופעה נדירה במיוחד היא פגיעה בעצבי הפנים המתבטאת בעיקר בשיתוק מקומי. התופעה לרוב חולפת עם הזמן אך במקרים חריגים יש לערוך ניתוח וטיפולים לתיקון המצב.

עוד באותו נושא: מתיחת פנים המדריך המלא

ניתוח מתיחת פנים
User Rating 5 (1 vote)
Sending

הוספת תגובה

Click here to post a comment