ניתוחים וטיפולים לפנים

מילוי קמטים בסיליקון

ניתוח מילוי קמטים בסיליקון
טיפול מילוי קמטים בסיליקון

 מה יתרונו של הסיליקון?

סיליקון הוא חומר שנמצא בשימוש נפוץ בעולם הקוסמטיקה והרפואה כאחד בגלל יתרון ה"תאימות הביולוגית" המאוד בולט שלו שהוא יכולתו להתאים מבחינה ביולוגית לרקמות העור.

סיליקון נמצא בשימוש מאוד נפוץ היום בעולם הרפואה, ומשתמשים בו בבנייה של אביזרים רפואיים שצריכים לבוא במגע עם גוף האדם.

הסיליקון שמשתמשים בו היום בעולם הרפואה הוא סיליקון בדרגה רפואית, ולפני השימוש בו מתבצעות בדיקות מאוד קפדניות כדי להבטיח את בטיחותו של החומר. חלק מהאביזרים הרפואיים שבהם נעשה שימוש בסיליקון הם צינוריות סיליקון לניקוז חתכים בזמן ניתוח, מכשירי הנשמה, שתלי חזה מסיליקון וקטטרים מצופי סיליקון.

הסיליקון עדיין מאוד פופולרי ביותר מבין חומרי המילוי בשל יכולתו להחזיק מעמד לאורך זמן

בתעשיית היופי והקוסמטיקה השימוש של סיליקון עצום. שתלי חזה הם אחד השימושים היותר מוכרים של סיליקון. אבל פחות אנשים מודעים ליכולת של סיליקון לשמש כפרותזה בבניית אצבעות בזכות המראה הטבעי המושג באמצעותו.

שמן סיליקון בדרגה רפואית הוא חומר שמשמש כ"פילר" או חומר מילוי והשימוש בו רווח כבר מספר עשורים. היתרון של הסיליקון על פני חומרי מילוי אחרים היא יכולת העמידות שלו, ובזמן שפילרים אחרים משיגים תוצאות זמניות בלבד, כוחו של הסיליקון הוא ביכולתו להחזיק מעמד לאורך שנים.

האם השימוש בסיליקון מותר?

בשנת 1991, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אסר על השימוש בסיליקון למטרות קוסמטיות לאחר תופעות לוואי שהתגלו במטופלים, למרות השימוש שנעשה בו בהצלחה במשך יותר משני עשורים.

ישראל היא היום אחת המדינות היחידות שבהן מותר עדיין להשתמש בסיליקון לביצוע הליכים קוסמטיים כגון מילוי קמטים, יצירת נפח באזור העיניים, עיבוי שפתיים ועוד.

בעקבות חילוקי הדעות בדבר השימוש בסיליקון, משרד הבריאות מינה בשנת 2000 ועדה שקבעה כי ניתן לבצע הזרקת סיליקון לצרכים קוסמטיים בתנאי שהסיליקון שבו משתמשים הוא סיליקון רפואי טהור – medical graded silicone, ןתחת ההגבלה שהסיליקון שבו משתמשים מגיע מארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, או מדינות השוק האירופי המשותף.

ה-FDA ממשיך גם היום להתנגד לשימוש בסיליקון, על אף מחקרים שהוכיחו כי אין קשר ישיר בין הזרקת סיליקון נוזלי לבין מחלות כרונית מערכתיות, וכן שהתוצאות השליליות שנגרמו בעקבות טיפול בסיליקון נבעו מהזרקה יתירה של החומר ומשימוש בסיליקון שאינו טהור.

  • כדיי לנקוט מידה של זהירות, כדאי לוודא שבחרתם רופא כשיר ומיומן בבואכם לעבור טיפול בסיליקון..  *

השימושים הנפוצים ביותר של סיליקון:

סיליקון הוא חומר מצויין לשימוש באזורים שקשה לטפל בהם באמצעות חומרי מילוי אחרים. השימוש בסיליקון נעשה על פני אזורים שנחשבים לפגומים, עמוקים או קשים יותר לטיפול.

השימושים הנפוצים ביותר בסיליקון באזור הפנים:

  • קמטוטים וקווי העישון מסביב לפה
  • קמטי חשיבה עמוקים באזור המצח ובין הגבות
  • עיבוי שפתיים
  • טיפול בצלקות הנגרמות מאקנה

אופן הטיפול

לכמה טיפולים תזדקקו?

מילוי קמטים באמצעות ג'ל סיליקון הוא תהליך הדורש מספר טיפולים – בדרך כלל בין 3-8 טיפולים – כאשר בין טיפול לטיפול יש להמתין בין חודש לבין שישה חודשים.

כשאתם שוקלים לעבור הליך קוסמטי בסיליקון, קחו לתשומת ליבכם שעבור מרבית המטופלים הזרקה חד פעמית של סיליקון או אפילו ביקור כפול במרפאה לא תספיק כדי להשיג את התוצאות האופטימליות. עם זאת, החדשות הטובות הן שכאשר כבר עברתם את הטיפול, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהתוצאות יישמרו למספר שנים רבות, בניגוד לחומרי מילוי אחרים שאורך החיים שלהם קצר יותר.

נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שכל טיפול קוסמטי תלוי במטופל האינדבידואלי ובמבנה האישי שלו, כך שלא ניתן לחזות מראש לכמה טיפולים יזדקק כל מטופל, אלא יש להעריך את משך הטיפול לאורך זמן.

טיפול בסיליקון מתפרש על פני מספר חודשים

הזרקת סיליקון נערכת על פי רוב באמצעות הזרקה של מעט חומר בכל טיפול, דבר שמאפשר למטפל לוודא שהחומר נספג בגוף, ושהגוף התרגל להצטברות הקולגן המתרחשת בכל הזרקה ולא דחה את החומר הזר המוזרק לגוף.

רוב המטופלים העוברים תהליך של הזרקת סיליקון מגיעים לקליניקה המועדפת עליהם למשך תקופה המתפרשת על פני מספר חודשים. בכל טיפול מוזרקת, כאמור, כמות קטנה של החומר כדי לאפשר לבחון את התוצאות ולקבוע שאכן הגבתם היטב לחומר. בבואכם חזה למרפאה, תוכלו להעריך ביחד עם המטפל שאכן, התוצאות הרצויות התקבלו והן נראות לעין. באותה עת, תוכלו להחליט אם אתם מסופקים עם התוצאות הקיימות או שברצונכם להמשיך את הטיפול.

חשוב להבין שגוף האדם, ובכלל זאת, הפנים, אינם סימטריים, וכי אם אתם מעוניינים בהליך מתקן, הדבר לא יתאפשר באמצעות סיליקון.

שיטת הדרופלט – השיטה הנפוצה למילוי באמצעות סיליקון

מהי שיטת הדרופלט?

שיטת להזרקת ג'ל סיליקון הנקראת Micro Drops, שיטת הדרופלט נחשבת היום לשיטה הטובה ביותר למילוי קמטים בפנים. דרופלט היא שיטה שנעשית באמצעות טיפות סיליקון רפואי מיקרוסקופיות המעודדות הצטברות של קולגן שהינו חומר טבעי שיוצר הגוף. קולגן משפיע על נפח העור, ועל גמישותו וחיוניותו

במהלך הטיפול, הרופא יזריק את הטיפות אל תוך רקמות העור הרכות. אלה הן טיפות שגודלן 0.01 מ"ל ותפקידן לעורר דלקת באזור המוזרק שבתורה תייצר קופסית הגורמת לנפח באזור המוזרק וליצירת הקולגן והאלסטין האחראים, כאמור, על יצירת עור גמיש ואלסטי יותר.

הטיפול בשיטה זו מתבצע במרווחי זמן של חודש ויותר שבמהלכם תוכלו לבחון את התוצאות ולהחליט ביחד עם המטפל על המשך טיפול. מספר הטיפולים, כאמור, משתנה בין מטופל למטופל, כאשר מספר הטיפולים הממוצע הוא 5 טיפולים.

טיפול בקמטי הבעה (קמטי עישון)

  • קמטי הבעה שבצידי הפה המכונים "קמטי עישון" הם קמטים שמגיבים היטב לסיליקון, שבניגוד לחומרי מילוי אחרים, חזק ואפקטיבי יותר.
  • תהליך הטיפול אמנם דורש מספר טיפולים, וגם חשוב לציין שהקמטים לא ייעלמו לגמרי, אלא יהיו פחות בולטים, אולם הזרקה של ג'ל הסיליקון כן תצליח לטשטש את הקמטים העמוקים או החריצים.
  • בטיפול בקמטי הבעה אין צורך בהרדמה או באשפוז.
  • ג'ל הסיליקון יוזרק בשיטת דרופלט המוזכרת לעיל (Micro-Drops)
  • בין טיפול לטיפול תצטרכו להמתין כשישה שבועות.
  • בתום הטיפול הרופא יורה לכם לא לשתות ולא לאכול במשך שעתיים.

הדיעות חלוקות לגבי סיליקון – מה כדאי לדעת

כפי שכבר צייננו, הדיעות לגבי השימוש בסיליקון חלוקות ובארה"ב ובאירופה כבר לא משתמשים בסיליקון אשר הוצא אל מחוץ לחוק. ולמרות העבודה שישראל היא אחת המדינות היחידות היום שבהן עדיין משתמשים בסיליקון, רופאים רבים עדיין מעדיפים להימנע מהזרקת סיליקון בגלל תופעות הלוואי הקשות הנקשרות אליה.

למרות הדיעות החלוקות, כדאי לציין את יתרונו הגדול של הסיליקון, שהוא משך הזמן שהחומר נשאר בגוף לעומת חומרי מילוי אחרים שהם זמניים, ביניהם החומצה ההיאלורונית, רדיאה וחומרי מילוי אחרים המבוססים על קולגן.

חשבו לציין שרוב הרופאים בישראל אינם מיומנים ולא עברו הכשרה בהזרקת סיליקון למטרות אסתטיות, ולכן קשה מאוד למצוא רופא איכותי שיזריק לכם את החומר.

חשוב שתבצעו מחקר קודם מקיף כדי לבחור את רופא נכון שעבר הכשרה ומסוגל לטפל בכם במקרה של תופעות לוואי חריגות (אם כי נדירות) כתוצאה מטיפול סיליקון.

מתי כן כדאי להשתמש בסיליקון?

השימוש בסיליקון טוב למקרים שבהם הטיפול בחומרי מילוי כמו רסטילן וג’ובדרם איננו מסוגל להביא לתוצאות הרצויות.

מובילים לתוצאות מצויינות ברוב אזורי הפנים,שקשים יותר לטיפול והתוצאות המתקבלות פחות אטרקטיביות באמצעות החומרים הללו.

במקרים קשים יותר כמו קמטי הבעה באזור השפתיים (קמטי עישון) או בטיפול בצלקות אקנה, הזרקת סיליקון היא אופציה מצויינת.

בעד השימוש בסיליקון

  • סיליקון הוא אחד החומרים היחידים שרופאים משתמשים בהם לטיפול באזור הפנים המחזיקים מעמד לצמיתות.
  • תוצאות נראות מיד לאחר הטיפול – התוצאות לאחר הזרקת סיליקון בשפתיים ולאחר מילוי קמטים בולטות לעין, בניגוד להזרקה של חומרי מילוי אחרים.
  • מחירו של הסיליקון זול במידה ניכרת ממחירם של חומרי מילוי אחרים.
  • תופעות לוואי מינוריות כאשר הזרקת סיליקון מבוצעת באופן נכון דהיינו “הזרקת טיפות של סיליקון נקי”. ע”פ הניסיון, אחוז הסיבוכים כאשר מבוצע טיפול סיליקון לקמטים באזור הפה קטן ביותר ועומד על פחות מפרומיל, כאשר הזרקת סיליקון מבוצעת בשפתיים אחוז הסיבוכים גדל אולם עדיין מדובר על פחות מאחוז אחד.

נגד שימוש בסיליקון

חשוב לציין כי קיימת קבוצה גדולה של רופאים בישראל המתנגדים להזרקת סיליקון לצרכים אסתטיים. אלה הנקודות שבדרך כלל מועלות נגד השימוש בסיליקון:

  • ברוב מדינות העולם חל איסור להזריק סיליקון וגם האישורים שניתנו ע״י ה – FDA נועדו בכלל לשימושים אחרים ולא למטרות אסתטיות (למרות שניתן להזריק את החומר לפי שיקול דעת כאמור).
  • הגוף עלול לפתח דלקות קשות ועקשניות סביב טיפות סיליקון המוזרקות ישירות לרקמות וכאן טמון חסרונו הגדול של חומר זה. דלקות אלה עלולות לגרום לעיוות הרקמה ולנזק אסתטי קשה הנמשך שנים רבות.
  • השימוש בסיליקון כרוך בתופעות לוואי קשות, אפילו כאלה שעשויות להתפתח שנים לאחר הזרקת הסיליקון. ביניהן: גרנולומות וגושים הגורמים לעיוות האזור אליו הוזרק סיליקון.
  • תכונתו של הסיליקון לנדוד לאזורים לא רצויים
  • יש צורך לחזור על הטיפול בסיליקון מספר פעמים לעומת טיפולים בחומרי מילוי אחרים כמו רסטילן, ג׳ובידרם, טאוסיאל, שבהם נדרש רק טיפול אחד.
  • הזרקה של סיליקון המסתיימת בסיבוכים קשה מאוד לתיקון,

חשוב לדעת:

לעומת הנוהלים הנהוגים היום, בעבר נהגו לבצע הזרקת סיליקון בכמויות גדולות יותר והסיליקון שהוזרק לא היה סיליקון טהור. הסיבוכים ותופעות הלוואי שהופיעו במטופלים הייתה גבוהה בהרבה מהיום.

אלה הן תופעות הלוואי השכיחות הנקשרות בהזרקת סיליקון:

  • כאבים ונפיחות מקומית במקום ההזרקה
  • הופעת גושים בפנים
  • העור הופך לנוקשה והתוצאה האסתטית מלאכותית
  • שטף דם מקומי החולף תוך שבוע עד 10 ימים
  • שינוי צבע/פיגמנטציה באזור ההזרקה
  • אסימטריה בין אזורי ההזרקה
  • זיהום

נקודות חשובות לזכור:

  • לאחר הזרקת סיליקון לעור הפנים, המטופל עשוי לסבול מכאבים מקומיים ונפיחות מסויימת באזור, או בשטפי דם ובשינויי צבע. אלה הן תופעות שנעלמות בהדרגה ככל שהקולגן נבנה בעור.
  • במידה ואתם מודאגים מתופעות חריגות, יש לגשת לרופא ולהיוועץ בו.
  • תופעות חריגות יותר הדורשות פנייה לרופא עלולו להתרחש במקרה שבו המטפל הזריק מנה גדולה מדי של סיליקון ויוצר בליטה. חשוב לזכור שזו תופעה שאינה ניתנת לתיקון, ולכן יש להיות קפדניים בבחירת הרופא המטפל.
  • תופעה בלתי רצויה נוספת היא התקשות מקומית המתרחשת בדרך כלל בעקבות הזרקת מנות גדולות יותר של סיליקון. ההתקשות חלה כאשר יש התפתחות של גושים דלקתיים תת-עוריים הנקראים גרנולומות או סיליקונומה (גושים התפתחים באזור השפתיים). זוהי תופעה בלתי הפיכה אך מאוד י נדירה.
  • רוב המטופלים שעבורים תהליך הזרקת סיליקון מגיבים היטב לטיפול.

עוד עובדות שחשוב לדעת:

  • במקרים מסויימים תופעות הלוואי יופיע באופן פתאומי רק לאחר מספר שנים.
  • תוצאות בלתי רצויות המתקבלות מהזרקת סיליקון ניתנות לטיפול רק באמצעות ניתוח.
מילוי קמטים בסיליקון
User Rating 0 (0 votes)
Sending

הוספת תגובה

Click here to post a comment