כללי

גוזיה – הטרנד החם באופנת הנשים

נשים רבות נחשפו לא פעם למושגים כמו גוזיות וטופים כחלופה לחזיות. אם גם אתם שמעתן על פריט ההלבשה התחתונה הנקרא גוזיה קיים סיכוי סביר שהייתן בטוחות כי הפריט מתאים רק לילדות ולנערות המצויות בתחילת התפתחותן הגופנית, כאשר החזה שלהן מתחיל להתפתח. למעשה, הרושם המוטעה שגוזיות מיועדות רק לילדות התפתח בגלל היצרנים שהחלו לשווק דגמים מעוצבים עם איורים חמודים של מיני מאוס, הלו קיטי ודמויות נוספות, וחברות הפרסום הצליחו לשכנע את האימהות שכדאי להן לרכוש גוזיות לבנותיהן כפריט הלבשה אופנתי עם מאפיינים של נשים.

למעשה, תחום הגוזיות עבר מהפכה של ממש בעשור האחרון, וכיום הגוזיות משווקות בעיקר לנתח השוק של נשים המחפשות פתרון חלופי ונוח לחזיות. הגוזיות האופנתיות של היום מתאימות למגוון צרכים ושימושים, הן מתאימות לכל סוגי האירועים, לפעילות ספורטיבית, לפעילויות היומיומיות וגם לבילויים בשעות הפנאי. 

מהי גוזיה?

גוזיה היא שילוב של גופיה וחזייה, לובשים אותה על הגוף כמו גופיה מאחר ויש פתח עליון להכנסת הראש, ואין לה תפרים בולטים, ברזלים המפעילים לחץ על הצלעות ומשאירים סימנים על העור, קרסי סגירה המאפיינים את החזיות ואביזרים אחרים שמציקים לרוב הנשים המשתמשות בחזיות הרגילות.

בעבר הלא רחוק היצרנים שיווקו את הגוזיות כחזיית אימון נוחה ולנשים בעלות חזה קטן. בהמשך היצרנים חיפשו שווקים נוספים לחדור אליהם והם החלו לפתח ולשווק את הגוזיות לנערות הצעירות שניצני החזה החלו להתפתח אצלן, כלומר סוג של חזייה ראשונה.

עם השנים הגוזיות הפכו לפריט טרנדי ואופנתי אצל נשים צעירות, בעיקר אצל נשים עם חזה קטן שאינו זקוק לתמיכה ולהרמה, לכן הפריט יוצר מחומרים יחסית פשוטים ולא מרכבים ונשים קיבלו את הרושם כי הגוזיות אינן יכולות לתמוך, להרים ולעצב את החזה שלהן. לראייה, ניתן לראות נשים שאינן חוששות ללבוש גוזיות מתחת לחולצה או לג'קט אופנתי, הן חושפות את הפריט שהפך לאופנתי מאוד, וגם רותם סלע וכוכבות נוספות המעודכנות באמירה האחרונה ביותר בעולם האופנה מחליפות את החזיות בגוזיות, והן אינן חוששות להציג את הגוזיה האופנתית שעל גופן.

מי שתרם לא מעט למהפכה בתעשייה היא המותג איולה ששינה את הקונספט והביא להתייחסות נכונה לגוזיות, וכיום נשים בכל הגילים, גם בעלות חזה בינוני או גדול, נהנות מכל היתרונות הרבים והמשמעותיים של הגוזיה לעומת החזייה.

מה ההבדל בין גוזיות לילדות לגוזיות לנשים?

  • גדלים – גוזיות לילדות ולנערות מותאמות לחזה הקטן והמתפתח והן לא מספקות תמיכה ועיצוב לחזה, לעומת הגוזיות לנשים שמגיעות במגוון רחב של גדלים, כולל גוזיות לחזה קטן, גדול, לאחר לידה וכו'.
  • עיצובים – לנשים יש היצע רחב של גוזיות תחרה, קטיפה, מרופדות, סטרפלס ועוד, בשלל עיצובים מרהיבים ומקוריים, לעומת הגוזיות לילדות המגיעות בעיצובים טרנדיים המתאימים לגילן הצעיר. 
  • התאמה למבנה החזה – הגוזיות לנשים מותאמות למבני שד וחזה שונים, הן מספקות תמיכה ומעצבות את החזה, כמו כן הן מתאימות גם לנשים שהחזה שלהן השתנה עם הגיל, עקב לידות והנקות, שינויי משקל דרסטיים ועוד.

למה כדאי לך להשתמש בגוזיה במקום חזייה?

הגוזיות מהדור החדש מספקות תמיכה מושלמת במבנה החזה, הן מחזיקות את השדיים היטב ומשפרות את המראה הכללי שלכן.

בנוסף, אין בגוזיות ברזלים לכן הן נחשבות לנוחות יותר על הגוף והן תורמות לרווחת האישה. כיום, יש מגוון גוזיות איכותיות לנשים בכל הגילים המיוצרות מבדים נעימים ומורכבים, בעיצובים אלגנטיים וייחודיים, וכדאי לבחור גוזיות מתוצרת המותג איולה שמייצר בישראל, וכך הנשים מסייעות גם לתעשייה כחול לבן. למידע נוסף בקרו באתר איולה!